اعضای ستاد کنگره ملی حضرت جعفربن موسی الکاظم(علیه السلام) با آیت الله العظمی شیخ عبدالله جوادی آملی دیدار کردند.
 
به گزارش راسخون به نقل از ستاد خبری هفته وقف، اعضای ستاد کنگره ملی حضرت جعفربن موسی الکاظم(علیه السلام) با حضور در بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء در شهر مقدس قم، با آیت الله العظمی جوادی آملی دیدار کردند.
 
این مرجع تقلید در ادامه تصریح کرد: ما بدهکار و مدیون امامزادگان هستیم و می بایست هرآنچه در توان و قدرت داریم برای تکریم ایشان انجام دهیم.
 
آیت الله العظمی جوادی آملی از مراجع عظام تقلید، امامزادگان را شرف کشور دانستند و افزود : ما به امامزادگان مدیون هستیم ، هرکجا که امامزادگان رفتند ، مردم را شیعه کردند.
 
آیت الله العظمی جوادی آملی یاد و خاطره مرحوم حجت الاسلام حاج شیخ عباس قمی و مرحوم حجت الاسلام حاج شیخ احمد جنیدی، امام جمعه فقید رودسر که از علمای شهر پیشوا هستند را گرامی داشتند.
 
این مرجع تقلید تصریح کرد: معتقد بودن به اصل معاد سبب می‌شود بسیاری از تخلفات از جمله زیرمیزی ‏‏گرفتن در جامعه حذف شوند، ولی اگر کسی اعتقاد نداشته باشد که مرگ از پوسته به در آمدن ‏‏است، نصیحت سایرین هم در او اثری نمی‌گذارد یا کم اثر خواهد بود.‏
 
استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه اعتقاد به معاد و اینکه انسان در برابر همه اعمال خویش ‏‏مسئولیت دارد، می‌تواند زندگی‌های بهتری را رقم بزند، خاطرنشان کرد: مشکل اساسی ما این ‏‏است که گمان می‌کنیم مرگ گودالی است که انسان به آن فرو می‌افتد و تمام می‌شود ولی ‏‏در بیان اسلامی، مرگ نه تنها چاله و گودال نیست بلکه پلی برای رهایی انسان از دنیای ‏‏مادی و ورود به جهانی باقی خواهد بود.‏
 
گفتنی است اعضای ستاد کنگره ملی حضرت جعفربن موسی الکاظم(علیه السلام) هفته گذشته نیز با آیت الله العظمی علوی گرگانی دیدار کرده و در دستور کار خود دارند که در هفته های بعدی نیز به دیدار دیگر مراجع تقلید مشرف شوند.
 
اختتامیه این کنگره مصادف با شب میلاد سراسر نور حضرت محمد مصطفی(ص) در آستان مقدس حضرت جعفربن موسی الکاظم(علیه السلام) شهر پیشوا با حضور خیل مشتاقان برپا می شود.
/2759/